Delší dobu jsem se rozhodoval, zda vyměnit stávající myš od Logitechu za Apple Magic Mouse. Když jsem si poněkolikáté zapomněl USB přijímač od Logitechu v USB portu Apple Wired Keyboard a byl nucen pracovat na trackpadu, rozhodl jsem, se že nastal čas investovat do bluetooth myši od Applu.

Myš dorazila v hezkém průhledném obalu (ovčí srdce zaplesá) a součástí balení byly dokonce i dvě tužkové baterie, což jsem rozhodně od Applu nečekal a příjemně mě to překvapilo. Možná až Apple koupí nějakou firmu vyrábějící baterie, přestanou být baterie součástí balení stejně, jako zmizelo dálkové ovládání a redukce k monitoru z balení MacBooků.

První pocity z myši byly velice rozporuplné. Jak mám tu neforemnou placku držet? Vyzkoušel jsem několik druhů úchopu včetně variace na pozdrav obyvatelů Vulkánu, až jsem nakonec skončil u klasického držení jako u jiné běžné myši. Další šok byla rychlost pohybu kurzoru. I při maximální nastavené rychlosti pohybu byla myš několikanásobně pomalejší než předchozí myš. Začal jsem tedy hledat v diskuzích, a zjistil jsem, že nejsem sám, kdo má podobný problém. Alchymie příkazové řádky nezabírala, tak jsem nainstaloval utilitku MouseZoom, která umožní nastavit rychlost kurzoru i mimo limit schválený Stevem Jobsem. Teprve po ztrojnásobení rychlosti pohybu kurzoru jsem začal být spokojen.

Poté již následovala samá pozitiva. Doteková vrstva myši je vynikající a velice brzy zapomenete na kolečko a podobné způsoby rolování. Velkou výhodou je to, že scrollovat můžete do všech směrů, nejenom nahoru a dolů, ale kamkoli stejně jako na trackpadu. Senzory navíc rozpoznají kdy prstem po myši pohybujete a kdy ho na ní máte pouze položený, takže není potřeba mít prsty ve vzduchu. Pohyb dvěma prsty doleva a doprava funguje jako tlačítka Vpřed a Vzad. Při kliknutí v pravé horní části myši funguje kliknutí jako pravé tlačítko.

Párování myši proběhlo automaticky a zcela bez problémů, výdrž baterie odhaduji podle necelého týdne provozu na zhruba dva měsíce.

Update: Po dvou a půl týdnech provozu jsem na 62% baterie, takže výdrž bude o něco nižší, tak měsíc a půl.

Citlivost laseru myši je také uspokojivá, pro mojí práci bohatě stačí, oproti předchozí myši od Logitechu se prakticky neliší.

U Apple Magic Mouse platí "Think different" minimálně dvojnásob.




Leave a Reply.